ديدگاه

تناقضاتی در عید رضوان بهائیت

فرقه های بدلی برای این که خودشان را به ادیان آسمانی شبیه کنند و طرفداران خود را اقناع کنند از نمادها و رسومات و مناسک ادیان الهی با عنوان جدید استفاده می کنند مثلاً بهائیت، دیدن خانه علیمحمد شیرازی و خانه حسینعلی نوری را به عنوان مناسک حج مردان معرفی کرده است.

اما یکی از رسوماتی که بهائیان در اردیبهشت ماه مطرح می کنند، عید رضوان می باشد که مدعی هستند بزرگ ترین عید برای تمام انسان هاست چون  حسینعلی نوری در سال ۱۲۴۲ ش در باغ نجیبیه بعد از غلبه بر برادرش صبح ازل ادعای دین و آئین جدید نمود.

این جشن ۳۲ روز بعد از عید نوروز شروع می شود و دوازده روز ادامه دارد.

اما دو نکته:

اول: بهائیان مدعی هستند که در سال ۱۲۴۲ در باغ نجیبیه به حسینعلی نوری وحی شده، اما در کتاب های خودشان مطلب دیگری نوشته شده و زمان وحی را بعد از ترور نافرجام ناصرالدین شاه در زندان تهران بیان کرده اند که این یک نوع تناقض آشکار است.

دوم: بابیت و بهائیت با همدیگر یک منظومه واحد هستند و بهائیان معتقدند که علیمحمد شیرازی پیامبر اولوالعزم بود و مدعی هستند که در قرن نوزدهم بعد از انتظاری طولانی فردی با دین و آئین جدید آمده و جهان را مدیریت می کند؛ حال، سؤال اینجاست که چرا حسینعلی نوری نگذاشت قلم باب خشک شود و آئین و آموزه های باب در جهان نشر و اجرا شود و بلا فاصله ادعای پیامبری کرد؟

از طرفی طبق ادعای خود بهائیت، آئین جدید باید مطابق مقتضیات زمان باشد و نباید مخالف با علم و عقل باشد بنابر این سؤال دیگری اینجا مطرح می شود که شما معتقدید روز اول و نهم و دوازدهم ایام محرمه هستند، و نباید کاری در این روزها انجام شود؛ این مطلب مطابق با کدام عقل و علم بشری می باشد؟

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن