ديدگاه

رضوان تاریخ پیدایش شریعتی بدون شریعت

حسینعلی نوری بعد از این که از ایران به عراق تبعید شد دو شیوه را دنبال کرد:

الف: قتل

ب: شرارت

الف) جریان قتل ها خیلی مفصل است و علت آن اختلافات درون فرقه ای بابیه می باشد که عِزّیه خانم خواهر حسینعلی نوری تحت عنوان «جلادان خونخوار حسینعلی» از آن یاد می کند.

ب) شرارت ها و آزار و اذیت هایی که بابیان نسبت به زائرین عتبات عالیات داشتند تا جائی بود که شوقی افندی می نویسد: بابیان کیف و کفش و کلاه زوار را می دزدیدند و حتی به جام سقاخانه ها هم رحم نمی کردند.

این اخبار به دربار قاجار رسید آن ها از امپراطوری عثمانی در خواست کردند که امنیت زوار ایرانی را حفظ کند لذا امپراطور عثمانی دستور داد بابیان را به استامبول تبعید کنند؛ دوازده روز قبل از تبعید، حسینعلی نوری همراه عده ای از بابی ها در باغ رضوان (نجیبیه) در اطراف شهر بغداد بیتوته کردند و در دوازده اردیبشهت ۱۲۴۲ ش حسینعلی نوری ادعا کرد از جانب خدا مبعوث شده است. بهائیان این دوازده روز را عید گل (عید رضوان) می گویند شوقی آن را عید اعظم و اقدس معرفی می کند.

عید رضوان روزی است که حسینعلی نوری خودش را به پیامبری برانگیخت و در واقع خرافه ای پر دردسر برای بهائیان به وجود آورد چرا که آغاز شریعتی است بدون شریعت؛ زیرا حسینعلی نوری ادعای شریعتی جدید کرد در حالی که خودش به آن عمل نکرد؛ شاید بگویند تقیه کرده است؛ این در حالی است که در شریعت بهائیت، تقیه حرام است؛ نه تنها حسینعلی نوری به شریعتش عمل نکرد بلکه فرزندش عباس افندی ملقب به عبدالبهاء هم به آن پایبند نبود به گونه ای که تا آخرین روزهای پایانی عمرش در نماز جمعه اهل سنت فلسطین حاضر می شد و مانند یک مسلمان نماز می خواند؛او بعد از مسافرتش به امریکا و اروپا بسیاری از احکام پدرش را نقض کرد لذا عید رضوان تاریخ پیدایش شریعتی است بدون شریعت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن