
استفاده ابزاری از زنان درتبلیغات بهائیت
یکی ازبرنامههای تبلیغاتی بهائیت، مجموعهایست که ضمن نمایش مناظری اغواکننده، بابرخی بهائیشدگان خارجی مصاحبه میشود. حتی افرادی دلیل بهائی شدنشان را مُجازبودن بیبندوباری جنسی درتشکیلات بیان میکنند.
دریکی ازقسمتها، دختری کلمبیایی بهنکات قابل توجهی درنشر وتبلیغ این فرقه اشاره میکند. اوکه زبان مادریش اسپانیایی بوده بااشاره بهنیاز فراگیری انگلیسی پس ازمهاجرت بهآمریکا، میگوید:
ساعات تعطیلی مدرسه، افرادی داوطلبانه بهآموزش انگلیسی بهخانواده دانشآموزان مشغول بودند که حین تدریس ازجملات رهبران بهائیت استفاده میکردند. این امرباعث کنجکاوی ونهایتاً دعوت آنان بهجلسات آشنایی بابهائیت میشد. بهائیان بهزبان مادری افراد، با تازهواردان ارتباط برقرار میکردند که این برجذابیت وصمیمت میافزود.
پس ازبرقراری رابطهای دوستانه، بهفعالیتهای خدماتی بهائیان مشغول شده و اورا تشویق کردهاند تا بجای برگزاری مراسم فرهنگی وخانوادگیش، هزینه جشن را خرج رفتن به کلمبیا ودعوت بستگان به بهائیت نماید. علاوه بر جو خوشگذرانی وفریبنده، توجه ویژه به زنان ازدیگر نکات مورد اشاره اوبود.
دربخش دیگری، ازماجرای ازدواجش میگوید که با تشویق تشکیلات، به انجام کارهای خدماتی مشترک با همسرفعلیش مبادرت میکرده، مثلا آندو را تشویق به اجرای نمایش یارفتن به سفرهای تبلیغی میکردند.
البته تمام این خاطرات بانمایش تصاویری چشمنواز از زندگی شخصی وی یاجلسات وپیکنیکهای بهائی همراه است که مصداق روی آوری بهائیت بهعیاشی، بعنوان ابزار تبلیغی میباشد.